Elektronische controle chip tuning

chiptuning

Chip-tuning is iets waar veel autoliefhebbers al jaren hebben gedaan. Het gaat om een bepaald bedrag aan mechanische modificatie dat wordt gedaan aan een bestaand voertuig om het sneller te maken, of om de kracht van een reeds snelle auto eenvoudigweg te verhogen. Veel enthousiastelingen beschouwen dit om vals te spelen, maar als je je eigen supercar als hobby wilt bouwen, waarom maak je dan niet voor dit proces? Het probleem met het wijzigen van een bestaand voertuig is dat het de hulp van een professionele monteur vereist, en dat kan duur zijn. Ook kan het maanden duren om resultaten te bereiken die het een supercar noemen.

Chip Tuning is echter gedaan door mensen die bereid zijn om veel tijd en geld in deze modificaties te investeren. Het idee van chip tuning in zijn puurste vorm klinkt bijna te goed om waar te zijn: de prestaties van een auto verhogen zonder wat fysieke wijzigingen af te leggen? Is dit ook mogelijk? Absoluut, en hier is het gedaan:

Er zijn drie hoofdtypen voertuigwijzigingen die kunnen worden uitgevoerd, die gevarieerde effecten hebben op de prestaties en kwaliteit van leven van auto’s. De eerste staat bekend als frame-aanpassingen, die zijn ontworpen om de behandeling van de auto te verbeteren door fysieke wijzigingen naar het chassis. Het tweede type staat bekend als uitlaatsysteemwijzigingen, die de manier waarop de uitlaatpijpen van een auto-look verandert.

De laatste grote modificatie die kan worden uitgevoerd, staat bekend als suspensie- of veeropstellingen, die een directe impact hebben op de manier waarop een auto-handgrepen.

De manier waarop dit soort wijzigingen werken eenvoudig is: in plaats van fysiek de motor te veranderen, wordt de timing veranderd, zodat de timing overeenkomt met de motoren op een bepaald moment. Bijvoorbeeld, op een raceauto, moet de timing de motor op het juiste punt in de REV-bereik toestaan, en de timing moet worden aangepast afhankelijk van de trackvoorwaarden. In chip-afstemming snijdt het stuurprogramma of verkort of verkort u de timing vlak voordat de motor brandstof begint te verbranden, waardoor de brandstofkilometers en -prestaties worden geoptimaliseerd. Aangezien de bestuurder geen controle heeft over de motoren, moet hij rekening houden met de track en de huidige omstandigheden, evenals het ontwerp van de auto’s. De chauffeur kan ook kiezen om de timing te wijzigen om aan zijn persoonlijke voorkeur te voldoen, maar voor optimale resultaten moet hij de aanpassingsregeling zodanig configureren dat deze overeenkomt met de oorspronkelijke specificaties van de motor.

Turbo-motoren zijn meestal in staat tot meer kracht en meer koppel dan een gewone auto.

Het extra vermogen en het koppel aangeboden door een turbocharged-motor wordt gebruikt en omgezet in extra pk door middel van turbochargers. Turbocharged-auto’s hebben het vermogen om meer pk per gallon met brandstof te produceren dan gewone auto’s; Voor dagelijks gebruik zal echter een standaardmotor met dezelfde kracht en koppel doen. Turbocharging Een auto stelt de eigenaar in staat om te genieten van de voordelen van een turbocharged-motor zonder door het gedoe en de kosten te hoeven gaan van het installeren van een turboarger in zijn auto. De installatie van een Turbocharged-motor vereist professionele hulp omdat het een complexe baan is.

Chip Tuning gaat niet alleen om het verhogen van de pk van je auto. Het gaat ook om het verhogen van de hoeveelheid stroom die u in uw versneller kunt duwen. Met dit in gedachten kunt u de maximale hoeveelheid plezier hebben zonder op te offeren. Dus of je nu op de weg wilt raken met je nieuw afgestemde motor of gewoon je auto wilt nemen voor een avond op de stad, elektronische controlechip-afstemming is iets dat je niet kunt veroorloven om te missen.

Benieuwd naar de mogelijkheden van chiptuning? Klik hier voor meer informatie

Elektronische controle chip tuning
Scroll to top